Car Ride On Road In Sunny Weather, Motion Blur

Чи обов’язково сплачувати транспортний податок («податок на розкіш»)?

 

Нагадаю Вам, що відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи» до Податкового кодексу України були внесені зміни, в результаті чого введено в дію статтю 267 «Транспортний податок», у зв’язку з чим власники нових (не старше п’яти років) легкових автомобілів, об’єм циліндрів двигуна яких більше 3000 куб. см змушені щорічно платити відповідний податок в розмірі 25 000,00 грн.

Основним аргументом оскарження вищезазначених податкових повідомлень-рішень є той факт, що вищезазначений спосіб, у який Транспортний податок був запроваджений, не відповідає передбаченому підпунктом 4.1.9 Податкового кодексу України принципу стабільності податкового законодавства. Згаданий вище принцип стабільності має на меті встановлення незмінних умов оподаткування, елементів податків протягом певного часу, у зв’язку з чим зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Крім того, відповідно до вимог положень чинного законодавства, податок на майно (в тому числі Транспортний податок) належить до місцевих податків, в зв’язку з чим безпосереднє встановлення таких податків віднесено Податковим кодексом України до компетенції відповідних органів місцевого самоврядування — сільських, селищних, міських рад у межах їх повноважень.

При цьому, рішення про встановлення місцевих податків і зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період), в іншому випадку норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, наступного за плановим періодом.

Таким чином, з огляду на те, що законодавець, як я вже вище зазначив, вніс зміни до Податкового кодексу України щодо необхідності сплати Транспортного податку 28.12.2014 р, а органи місцевого самоврядування прийняли відповідні рішення про сплату даного податку в другій половині січня 2015 року (тобто після 15 липня 2014 року), застосування положень таких рішень з метою оподаткування, може мати місце не раніше наступного бюджетного періоду, тобто не раніше 2016 року, а тому, я вважаю, що податкові повідомлення-рішення про нарахування Транспортного податку за 2015 рік є дійсно неправомірними і є абсолютно всі підстави оскаржити такі рішення в судовому порядку (з цією позицією згодні і багато суддів адміністративних судів України, у зв’язку з чим позовні вимоги майже всіх підготовлених командою фахівців Адвокатського бюро «ТАРАС КУЛАЧКО ТА ПАРТНЕРИ» позовних заяв щодо оскарження відповідних податкових повідомлень-рішень були задоволені відповідними судами у повному обсязі).

Звертаю при цьому Вашу увагу, що відповідно до вимог п. 56.18 Податкового кодексу України, платник податків має право оскаржити відповідне податкове повідомлення-рішення в судовому порядку протягом 1095 днів з моменту отримання такого рішення, тому питання звернення до адміністративного суду з відповідним позовом не варто відкладати.

Крім цього, якщо Ви вже сплатили Транспортний податок, то відповідно до вимог ст. 43 Податкового кодексу України Ви маєте право, подавши до податкового органу відповідну заяву, повернути сплачену Вами суму Транспортного податку як помилково сплачену, але в будь-якому випадку, цьому має передувати процедура судового оскарження відповідного податкового повідомлення-рішення.

Що стосується сплати Транспортного податку в 2016 році, то законодавець своїм Законом від 24.12.2015 р № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень в 2016 році» вніс ряд змін до Податкового кодексу, згідно з якими змінився критерій відбору легкових автомобілів, які будуть оподатковуватися Транспортним податком – з 01.01.2016 р об’єктом оподаткування Транспортним податком будуть легкові автомобілі, з року випуску яких пройшло не більше п’яти років (включно) і середня ринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (1 033 500,00 грн.), при цьому об’єм циліндрів двигуна відповідного транспортного засобу не матиме значення.

Як і в 2014 році, вищезазначений Закон № 909-VIII був прийнятий за кілька днів до початку нового бюджетного періоду (а саме, 24.12.2015 р.), у зв’язку з чим податкові повідомлення-рішення про нарахування Транспортного податку за 2016 рік на зазначених вище підставах будуть також неправомірними.

З огляду на все вищевикладене, якщо Ви отримали податкове повідомлення-рішення про визначення Вам транспортного податку, пропоную Вам звернутися до фахівців Адвокатського бюро «ТАРАС КУЛАЧКО ТА ПАРТНЕРИ» з метою отримання послуги щодо оскарження такого рішення в судовому порядку. Крім того, якщо Ви вже сплатили вищезгаданий транспортний податок, фахівці Адвокатського бюро «ТАРАС КУЛАЧКО ТА ПАРТНЕРИ» допоможуть Вам повернути вже сплачену Вами суму такого транспортного податку (більш детальна інформація щодо порядку та умов надання вищезазначеної послуги розміщена на сайті Адвокатського бюро «ТАРАС КУЛАЧКО ТА ПАРТНЕРИ» за посиланням: Повернення або оскарження транспортного податку («податку на розкіш»).

 

З повагою,

Адвокат та керуючий партнер

АБ «ТАРАС КУЛАЧКО ТА ПАРТНЕРИ»

Тарас Кулачко